S „metodou“ Gallery Wall jsem se setkala v publikaci The Interactive Reading Notebook Comprehension a okamžitě ji během školního roku využila, když jsme si povídali o bibli. Chtěla jsem, aby děti uchopily toto téma samostatně, aniž bych jim musela příběhy vyprávět. Když pominu evokaci, hlavním úkolem dětí bylo přečíst jeden příběh a zpracovat ho do skládacího organizéru. Tj. nakreslit obrázek podle toho, který obraz jim utkvěl v paměti nejvíce (strategie vytváření představ) a stručně příběh převyprávět (strategie shrnování). Poté se děti rozešly po třídě a poslouchaly jiné příběhy, přitom kreslily a psaly si poznámky.
Podobným způsobem bychom mohli zpracovat pověsti, pohádky, báje apod. (A upřímně, bavilo by mě to víc, než poslouchat referáty. 🙂
Výstava v galerii (pracovní list s odkazy na zdroje)
Tento článek byl původně publikován 14. 8. 2018 na Vyučování.