S lapbooky se roztrhl pytel. Ve svých hodinách je i já zkouším různým způsobem nějak uplatnit, zejména proto, že mám ráda různé skládačky. Letos jsem vyzkoušela lapbooky v dílně čtení. Jen jsem odmítla dát dětem volnost. Trvala jsem na tom, aby hodiny měly klasický řád dílen, tj. minilekce, moje modelování, jejich čtení, zápisky, sdílení. Zároveň jsem volila aktivity tak, abychom rozvjíjeli některé dovednosti a všímali si různých prvků příběhu. V průběhu tří měsíců jsem hledala cestu, jak na to.
Níže vkládám k dispozici celou metodiku s návodem, modelováním a vzory skládaček. Může se hodit i jako vzor pro otázky v dílně čtení i bez lapbooků.
Výhody:
- rozvoj tvořivosti;
- vyhovuje dětem, které baví něco vyrábět;
- tvorba a čtení baví;
- nádherné výstupy.
Nevýhody:
- tvar skládaček stanovený mnou mohl některé děti omezovat;
- zadaný úkol nemusel knize vyhovovat;
- nutnost mít při sobě tři měsíce stejnou knihu;
- pokud někdo často chyběl, některé skládačky musel dodělávat v jedné hodině a méně četl;
- některé silnější knihy (např. To) zůstaly nedočteny;
- některé aktivity se týkaly jen části knihy.
Tento článek byl původně publikován 14. 8. 2018 na Vyučování.
1 komentář