Když je hodně teorie, opakovat se dá různě. Třeba s myšlenkovými mapami. Jednou za čas se ale hodí na přeuspořádání vědomostí jiná forma. Občas proto využívám stránku se šestiúhelníky.
Zadání je podobné jako v myšlenkové mapě. Uprostřed je téma, kolem něj kategorie a nejblíže jim další důležité pojmy. Ideální je, pokud jsou „větve“ kategorií vybarveny stejnou barvou, aby se podpořilo vizuální zapamatování.
Tato forma pomáhá dětem, které se učí přepisováním. Nevýhodou je, že učitel musí natisknout pro všechny děti ve třídě list s předpřipravenými šestiúhelníky. Ale samozřejmě tohle může být jen jedna z nabídnutých forem. Pokud mají děti svůj výtvor prezentovat, nic nám nebrání práci vyfotit a nasdílet na interaktivní tabuli.
Podobný nástroj nabízí i Classtools. Stačí na samostatný řádek sepsat pojmy, příklady, kategorie apod. Pozor ale na českou diakritiku. Pokud budeme chtít stáhnout dokument, zůstane nám rozsypaný čaj. Doporučuji tedy vygenerovat html a pak provést screenshot obrazovky. Ale aplikaci mohou použít i děti samotné, vložit pojmy, změnit barvu v html formátu, přeskupovat šestiúhelníky… Možná ale pak bude problém se sdílením.
Inspirativní článek s využitím v dějepisu sepsal sám autor aplikace.
Článek byl původně publikovaný 19. 4. 2019 na Vyučování.