Možná jste stejně jako já okouzlení různými skládačkami a lapbooky. Nápadů na internetu je hodně, jen si vybrat. Tentokrát jsem vyzkoušela flipbook, který je zaměřený na charakterizaci postavy.
![article preview](https://vyucovani.estranky.cz/img/articles/127.jpg)
Na stránkách, kde učitelé publikují své pracovní listy pro jiné učitele, jsem našla krásný návod k charakterizaci postav. V autorčině flip flap booku děti přistupují ke svým postavám jako budoucí autoři a uvažují, co by o nich měly uvést ve své budoucí knize vzhledem k zápletce. Na vzor jejího flipbooku se můžete podívat i na YouTube.
Mně to však nestačilo a hledala jsem další náměty, co všechno k postavám psát. Návod jsem pak rozdělila na čtyři základní části, z nichž si žáci vybírali, co se hodí pro jejich postavu.
- Základní údaje (sem patří i vlastnosti postav)
- Co má postava ráda/nerada (a co může také ovlivnit zápletku)
- Vnitřní svět postavy
- Lidé, kteří jsou pro postavu důležití
![Flipbook, Nástroje smrti](https://vyucovani.estranky.cz/img/picture/94/img_1920.jpg)
Protože jsme zkoušeli flipbooky v deváté třídě, kde děti už znaly lapbooky, mohli jsme se rovnou ponořit do práce. Nebylo nutné vysvětlovat, jak pojmenovávat vlastnosti nebo stříhat skládačky. Každý se snažil vymyslet něco svého, originálního. A vznikly krásné práce, o kterých jsme si pak povídali.
Ke stažení: Návodné otázky k flipbooku
Zdroje:
- Otázky M. Šlapala (např. v publikaci Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka)
- I slohu se dá naučit
- 50 Common Core Reading Response Activities
- Create a Character (Little Learner Toolbox)
Článek byl původně publikován 7. 1. 2018 na Vyučování.