Digitální kompetence s aplikací na houby

Chodíte rádi na houby? A myslíte, že dnešní děti na houby chodí? Přiznám se, že houby miluju, ale sbírat si je netroufnu. Možná to ale změní Aplikace na houby. A protože jsem postižená učitelka, hned jsem přemýšlela, jak bych aplikaci využila při rozvoji digitálních kompetencí. Přesněji řečeno – jak je rozvíjet cíleně. Mnoho z nás totiž při prvních pokusech aplikaci jen ukáže, vyzkouší a raduje se ze splnění úkolu. Bohužel vás zklamu – tohle nestačí.

Jaké otázky si klást, abych rozvíjel digitální kompetence záměrně?

  • Přečtěte si varování na začátku aplikace a při rozpoznávání hub. Zarazilo vás něco? Proč? Na co si máte dávat pozor?
  • Jaké kategorie aplikace obsahuje? Kterou z nich pravděpodobně využijete nejčastěji? Proč?
  • Kdo ji vytvořil? Lze o autorech dohledat nějaké informace?
  • Které části jsou placené? Využili byste je? Proč? Dá se zjistit cena?
  • Kdy byla aplikace naposledy aktualizována? Proč je tato otázka důležitá.
  • Jaké jsou recenze? Nejeví se podezřele?
  • Jaké informace o nás aplikace sbírá?
  • Prohlédni si i jiné aplikace k určování hub. Čím se liší? Co nabízí nového? V čem je která kvalitnější nebo přínosnější?
  • Ověřovali byste informace o houbách? Proč ano, či ne.
  • Pokus se dohledat informace o aplikaci na jiných webových stránkách. Co o ní říkají?
  • Troufli byste si s touto aplikací sbírat houby?
  • Kolik hvězdiček aplikaci dáte? Proč?

Pracovní list s většinou předchozích otázek si můžete stáhnout. Určitě přijdete na řadu dalších otázek a klidně je připište do komentáře pod článek.

Jak by mohla vypadat hodina

EVOKACE: Chodíte rádi na houby? Jíte vůbec houby? Stáhli jste si někdy aplikaci na rozpoznání rostlin nebo hub?

UVĚDOMĚNÍ: Stažení aplikace a řešení pracovního listu ve skupinách. Diskuse.

REFLEXE: Troufli byste si s touto aplikací sbírat houby? Proč ano, či ne? Zvolili by jinou aplikaci? Proč?

Pracovní list je vytvořen v aplikaci Canva.

Digitální kompetence

  • Žák ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít. (Protože se učí rozpoznávat houby pomocí aplikace. Porovnává, která aplikace je lepší. Zdůvodní proč.)
  • Získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah. (Zjišťuje informace o aplikaci v aplikaci, v obchodě s aplikacemi a na dalších webových stránkách. Na základě toho aplikaci hodnotí.)
  • Využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zautomatizoval rutinní činnosti, zefektivnil či zjednodušil své pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce. (Usnadňuje si vyhledávání hub.)
  • Seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání. (Učí se posuzovat nové aplikace.)
Tak co myslíte? Je to špička nebo lysohlávka?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *